Tuesday, December 23, 2008

Jul jul strålande jul!



Nu står julen så grön och grann i stugan (fast det blev en sån där spretig i år igen pappa, ingen riktig gran fast en ståtlig). Bocken är på plats under. Vindsockan i julfärger är på plats. Klapparna är inslagna och lackade. Istället för julskinka kör vi grillad lammstek imorgon på juleafton och grillad gris på juldagen. Julefriden har smygit sig in även om dagen bjöd på 26 grader varmt och solsken med bad i Bridport. Pelle och Camryn busar för fullt. Alanna har en stor fin rund mage (med en flicka i sägs det efter ultraljudet häromveckan). Jesse och Ben har åkt iväg och fiskat. Och jag - jag bara myser.
Imorgon är det julafton och jag blir aldrig för gammal - det är skitmysigt - så det så!
God Jul!
Lisa

2 comments:

annamaria said...

Åh min lilla Lisa vad jag önskar att ni var här i det råa och kalla Sverige! Inte sittandes där i solsatan - som du skrev (hihihi). jag vet ju så väl hur du älskar detta över allt annat. Albin undrade - när kommer dem - för dem kommer väl till nyår? Om det vore så väl. Fast jag har fått hålla till godo med hela tjocka släkten - nästan. Jag har träffat både din syster med fam. + Pappa och Lotta. Nu har jag ett spännande uppdrag till konstnären själv - jag gör nu en "Utvärderingsrapport" om unga vuxna som haft svårt att ta sig in på marknaden. Nu vill jag ha en ritad bild - på ungdomar. Kan detta beställas? Tusen miljoner julkramar från oss alla till er alla!!!! Jag har precis käkat massor av julgodis åt dig också! Så ska jag äta hembakt bröd till frukost i morrn - bara åt dig!! Puss puss puss Jag älskar dig gumman!!!

lindamagnus said...

God jul finaste syster! vi hörs, KRAMAR