Monday, December 03, 2007

luktminnen

ja, ibland luktar det sadar typiskt '"utomlands" (vilket kanske inte ar sa underligt). Starka "luktminnen" drar sig till minnes: att strova for att kopa morgonens brod med en alldeles nygravid, lite latt illamaende Anna pa Kreta - kommer du ihag! Tillsammans med pappa & Linda i Turkiet sittandes pa balkongen i vantan pa killen med alla goa kringlorna pa huvet - kommer ni ihag!

Det maste vara nagot speciellt som skapar den dar speciella doften - varme och avgaser kanske - vad vet jag!

2 comments:

lindamagnus said...

Klart jag kommer ihåg kringel-killen! Fast just nu är jag så förkyld så jag känner inga lukter alls, blir liksom lite svårare att minnas dofter då också på något vis. Kommer också ihåg att jag åkte fallskärm med en turk. Pappa, var inte det lite oansvarig att släppa iväg mig på det ;-)?

Lisa Ulrica said...

Oansvarigt, jag vet inte jag, det beror val mer pa vad det var for en turk.