Tuesday, July 03, 2007

Visdomstander ar fan inte kloka!!!!


Det ar ju helt enkelt inte klokt att dom dar idiottanderna maste komma... Man undrar ju. Ar vi inte fardigutvecklade? Kommer vi en dag ha mycket storre gap eller varfor maste dessa rackare komma? Jag har namligen just idag dragit ut min andra visdomstand som liksom den forsta vaxte ratt ut i kinden och gjorde superont, kunde bara oppna munnen halvoppen under hela helgen vilket Jesse tyckte var mycket underhallande i och med att man tydligen ser valdigt rolig ut nar man forsoker ata fralla med halvoppen mun.. i alla fall. Tandlakarfroken skramde mig mins ann lite for hon borjade forklara hur sma bitar av tandens rot kunde vandra omkring in i kroppen om ifall att hon inte kunde fa ut ... och hon tyckte det sag ut som en besvarlig en ... och hon forstod inte riktigt varfor inte Dr Neville hade fatt detta uppdraget istallet for henne sa jag undrade nyfiket om inte samma sak skulle kunna handa om Dr Neville gjorde "ingreppet". Hon sa att han var mer "skilled" an henne! Kan man ju bli lite nervos av, bara det. Hade jag blivit tilldelad praktikanten pa bygget??? I vilket fall, efter lite diskuterande om jag verkligen behovde fa ut den just idag OCH med Dr Neville som stand by om ifall att nagot skulle ga fel drog hon latt som en platt ut tanden utan nagra bekymmer alls. Pust, kandes som om jag var med i ett avsnitt av Greys Anatomy...

Men nu ar den ute och just nu mar ju typ ruttet! Munnen varker och blod strommar omkring darinne... Plus, som en liten extra bonus, fick jag beskedet att dom tva visdomstanderna pa nedre raden ocksa kommer vara jakliga och jag troligen maste tas in pa sjukhus for att dra ut dom for dom har pa nagot underligt vis vaxt fast i nagot slags ben darinne i gapet.... pust! Man kan val i all fall inte fa mer an 4 av dom???

Lyckans mig sa hade jag i alla fall en liten parla i min fula visdomstand, min tandlakare var mycket fascinerad.

Tandtrollet

3 comments:

Anonymous said...

Aj Aj Aj... stackars dig. L�ter inte h�rligt alls. Jag har haft turen och inte f�tt n�gra s�dana gaddar. Hoppas det v�rsta har g�tt �ver. Kramisar Kingis

lindamagnus said...

Huga, vilken pärs! /Linda

Eva Götharson said...

Stackars stackars Lisa!

Det är verkligen hemskt att dra ut tänder. Hoppas att du mår bättre nu.
Jag opererade ut min förra och det var faktiskt bättre även om det var jättenervöst just då.

Kramar!