Thursday, August 07, 2008

mammakonst & finfin dag vid havet

Ja, nu kommer da texten... Pelle slet och drog i mig sist sa jag fick bara ge med mig och ga med och leka med alla hans bollar - han alskar bollar! I vilket fall - till bilderna - Anna har alldeles ratt att det ar en gipsavgjutning. Min mage + tva andra gravida magar ska namligen pryda forlossningsavdelningens vaggar pa sjukhuset i Scottsdale. Dom ska vara gronmalade med oranga linjer pa. Finfina tror jag dom kommer bli... bilder kommer givetvis nar dom ar klara. Och det var inte sa grymt, Mia, man smorde in sig med vaselin och da kom gipsmasken av latt som en platt - trodde du att det var ett forsok att bli av med oonskad harvaxt??????

Dom ovriga bilderna ar fran Croppes Point nara Bridport. Finfin sondag med brasa och glad pojk. Ingen fickelycka dock.

Inatt dromde jag fresten att mitt vatten gick men ut kom tio sma fina grekiska batar och Pelle hette helt plotsligt Magnus... underligt jag vet men det ar nog for att jag vantar tokmycket efter att den har lilla bebisen ska komma nuuuuuuuuuuuuuuuu! Imorgon bar det av till Ben Lomond for att akas skidor och pulka sa sen sen maste val anda bebisen komma ut... eller. Jag vet jag vet - det ar ju inte igentligen dag sinnan den 24e.... men jag langtar ju - det ar ju for sjutton som att vanta pa juleafton detta.








4 comments:

Anonymous said...

Hejsan,
Vad är "mammakonst"? Det ser rätt brutalt ut?

Kram
Mia

annamaria said...

Jag gissar att det är ett "magavtryck" i gips - eller? Puss puss

annamaria said...

Grekiska båtar - ja jisses. Jag hade i alla fall 4 kattungar....ammande dem allihop. Hugaligen! Vad häftigt med en Lisamage på sjukhuset!

Jo. said...

Vad jag minns gissar jag att lille Dorian kommer den 17:de, så det är inte så länge till. Faktiskt.