Tuesday, April 22, 2008

Camping bland sanddynorna – med oväntad dramatik




Bulan in profile especially for sis!





Ja så var det. Vi gav oss ut i Jesses stora ”ute” – vad hans bil kallas på svenska vet jag inte ens i och med att jag aldrig ens ägde en bil innan Jesse flyttade in och sa att det var absolut nödvändigt. Kajak, gasflaskor, tält, leksakstraktorer, spadar och iväg bar det – mot Bridport, till bortre stranden bland sanddynorna. Detta finfina ställe kan man bara nå i en fyrhjulsdriven kraftfull bil eller – vilket är väldigt poppis – på motorcykel. Så när vi väl skumpat oss fram till stranden med en urirriterad Pelle som hade solen i ögonen hela vägen och med mig hållandes om magen som ville skumpa på motsatt håll mot resten av min kroppshydda hittar vi en man/kille som ramlat av sin motorcykel. Hans kompis vinkar till oss att stanna och berättar att han fallit av och skadat ryggen men att hjälp och ambulans var på väg. Vi erbjöd lite filtar och käk men sen begav vi oss av för att slå upp tältet för det var ju redan folk på plats och killen kunde ju inte röras pga ryggen. Efter ett par timmar tycker vi i alla fall att det är lustigt att dom inte hämtat killen än – det börjar mörkna vi det här laget och Jesse kör bort och kollar läget igen. När han kommer tillbaks berättar han att polisen och ambulansfolket inte kan chansa och skumpa ut killen därifrån så en helikopter är på väg så mitt i vår fina middag ”by lägereld” kommer helikoptern med värsta söklyset på och hämtar den stackars killen efter att ha spotlightat oss några gånger. Pelle tyckte detta var en höjdpunkt sådär strax innan läggdags.

Söndagen var mycket mer stillsam. Solen sken och vi badade, solade, kajakade och läste böcker medans Pelle mest åt sand.

Sen på måndagen dök det upp ett efterlängtat paket med posten – från Lotta & Per Ungsten minsann. Och tusentack för det! Vilka jättefina kläder! Pelles är väldigt mycket för stora medans min skjorta sitter som en smäck över bulan. Tackar tackar – snyggare gravid Lisa får man leta efter!

Nu ska jag gå och sussa!

Kramar Lisa

5 comments:

lindamagnus said...

Fantastiska bilder! ..och tack för fina bilden på magen! Kramar, sis

Kinga said...

Säger som Linda... Vilka fantastiska bilder!... och jag tjuvkikar lite på din bula ja mé. Så attans GOOO! Kramisar Kinga

annamaria said...

Paradiset! Himmel så vackert det ser ut. Mitt i vårjäkten här så skulle det verkligen behövas lite tältning i ingemansland. Undrar om det går hem hos maken? Puss puss - vilken fin bula!

Ulla o Curt said...

Jättefina bilder på jättemysiga Lisa och söte Pelle. Vad mysigt ni verkar ha det när lille Pelle ligger där på stranden och sover. Kramisar faster Ulla och hennes Curt

Anonymous said...

Lisa! Slarviga jag har tappet bort din mejladress....mejla mig...snälla....
mia.carlsson@telenor.com
Kram
Mia