Tuesday, April 15, 2008

Söndagsutflykt Mt Scott












Vi hade tre tjejer/damer/kvinnor att fira och vad är inte bättre än lite bergsbestigning med vildpepparplockning? Speciellt när Ron vänligt men bestämt tog Pellelasset för han hade en rygga packet med 12 kg som övning inför en långvandring som han och Jill ska göra nästa månad – men i söndags tyckte han det var trevligt med lite mer livad last! Så vi trippade glatt uppför Mt Scott och firade sen med rejäl picknick i Forest Park vilket ligger ganska nära där vi gifte oss för dom som var här och minns det!

Annars går jag och längtar efter torsdagens event – ultraljudet! Jag gillar det även om den lill* nu kickar så mycket om kvällarna att det är svårt att glömma bort att någon bor därinne och bulan är stor och grann!

Nästa månad åker förresten Kim och Peter iväg till USA. Dom åker den 22 maj och kommer inte tillbaks förräns den 2 juli tror jag. Ska bli skönt att ha FF och dom ska köpa hem min mest efterlängtade barnvagn (Phil & Teds i klarrött) för det är billigare i Amerikat så allt är bara brabra. Jesse har varit busybusy på sistone men har idag på eftermiddagen lyckats smita iväg på en fisketur så han var lycklig som en lärka. Får se om det blir fisk till middag – jag hoppas på en flathead jag!

Fiskefrun Österman

No comments: