Friday, April 04, 2008

Pannkakskaos





Jopp – så var det gjort! Kändes som en virvwelvind gick genom huset. Efter vårt besök av Stelly, Brooklyn, Calem, Ally, Ella och Noah pustade både jag och Pelle ut. Han somnade till och med lite innan besöket var över. Och jag måste erkänna att det var gott att stilla betrakta min lille gosse – lugnt lekandes på golvet medans han sjöng en liten hitte-på-visa för sig själv medan jag tog igen mig på soffan. Men snart blir det ju ändring när lillmonstret som ar väldigt aktiv i magen dessa dagar kommer komma tillvärlden – tjoho! Vi var hos Gretchen – min doktor – idag och hjärtslagen trummade på 150 slag i minuten och allt verkade vara frid och fröjd i magenpalatset. Pelle pussar och gosar en hel del med min roliga stora mage men ännu tror jag inte han hajar vad som väntar.

Imorgon ar det inplanerat indisk middag hos Jen som vi ska anordna en välgörenhetsafton tillsammans med för att samla pengar till fattiga indiska barn som vill ha ett hus att kunna gå till och få undervisning, rena kläder och en säng att sova i. Sen på lördag kommer familjen Grindal på besök – Hanna, Luke och Finn ar på intåg och landar i Launceston på lördag och stannar på ön fram tills på torsdag.

Annars icke mycket nytt under solen även om vi har sett solen en hel del idag faktiskt. Härligt frisk höstluft dock vilket jag ääälskar. Det är något så mysigt med hösten så det ar inte klokt!

Oh – just det ja – vi lyssnar på Astrid lIndgren som läser sagor för oss och alla dom härliga sångerna är ju fantastiska – favoriten är ”Mors lilla lathund” medans Pelle helt har snöat in sig på "Putting on the ritz" eftersom hans farfar spelade det en mass medans han tillverkade ett bildspel till sin mamm i present. Pelle tycker Fred och Ginger dansar så fint så han står och vickar fram och tillbaka framför datorn när det spelas upp.

Ha det gottans gott och rackans fint i er härliga snö... eller finns den fortfarande kvar?

Lisa

2 comments:

annamaria said...

Erkännande: idag finns det en anna panna som är långt borta och som längtar väldans efter sin Lisa. Vill se magen, vill pussa pelle, vill pussa lisa, vill fixa indiskt ja alltihop. Puss

Ulla o Curt said...

Vilken liten goding han är lille Jack Pelle. Vi längtar efter att få träffa honom, kanske kommer vi till Tasmanien och hälsar på framöver. Kramar i massor från faster Ulla och hennes Curt