Friday, April 11, 2008

Indiskt födelsedagsfirande!

Vackra Hanna.


Vackra blombuketten.








Igår var det Shellys födelsedag – grannen med dom tre pojkarna ni vet – och det firades med att hon bjöd på otroligt god indisk mat. Hanna trollade ihop en fantastisk bukett med blommor från Kim och Peters trädgård. Riktigt fin var den – men så är ju Hanna florist också! Sen idag åkte vi – jag, Hanna, Luke, Finn och Pelle – till Evandale och åt gott lunch på bageriet innan dom åkte tillbaka till Melbourne. Dom har två veckor kvar innan som beger sig hem mot Sverige igen. Gravid och gråtmild som jag är så tyckte jag ju allt att det var lite sorgset att säga hejdå och fick nästan en tår i ögat på vägen hem... det var härligt att ha dom här – att prata svenska, skvallra lite om klassisar (ja, Sara, jag ska maila alal detaljer) och allmänt bara ses. Smågrabbarna busade bra ihop också även om Finn inte visste om han skulle skratta eller gråta när Pelle busade med honom genom att bulldoza över honom på jakt efter leksaken som Finn valt ut.

Ikväll har jag jobbat febrilt med inbjudan till vår indiska välgörenhetskväll som ska postas ut på måndag efter en helg av vikande och frimärkslickane. Ci ska klämma en en liten skogspromenad och plocka vilda pepparkorn och ha en picknick i gröngräset också – det var en del av vår present till Shelly nämligen.

Nu, nu ska det sovas och imorgon ska jag ”posta” upp detta på bloggen nu när jag tagit mig i kragen och insett att ni är värda era prickar och ringar så att mina inlägg blir mer lättlästa – så nu skriver jag i mitt hus och sen får man gå över till storhuset där internetuppkopplingen bor för att skicka ut det på internet. Prickarna och ringarna kan ni tacka Lotta för!

Oj – just det – jag har ju några kommentarer jag inte ens liksom har uppmärksammat. ANNA! Jag saknar dig också och min mage är minsann riktigt pussgo och stor nu! ULLA! Ni är välkomna precis när ni vill! Jag har starka förhoppningar att komam till Thailand inom en snar framtid med alla mina barn också – ni verkar ha det vrålfint!

Må gott! Lisa

2 comments:

Familjen Blanck-Eriksson said...

Tack Lisa för de fina bilderna på din och min systers familj. Ni har det verkligen vackert "Down under". Hemma hos oss i Hovmantorp så snöregnar det idag.
Sara med familj

lindamagnus said...

Vilken fantastisk bukett! Jag vill också vara florist. Coola grabbar! Foton på sötaste, finaste Lisan önskas. Kramar!