Saturday, February 27, 2010

Ett sjukt barn lär en ödmjukhet

Efter Dinos och min sjukhusvistelse känner jag oerhörd överväldigande tacksamhet mot sjukhuspersonal och ödmjukhet mot livet. Att se min lille Dino med slangar och tuber och monitorer kopplade till honom var omskakande. Att bo iväg från min familj var jättesvårt. Att försöka fokusera på det positiva - ibland omöjligt. Men nu - på andra sidan av denna upplevelse känner jag bara stor tacksamet och ödmjukhet mot livet och personerna som under mina nio dagar på sjukhus gjorde allt för att stötta mig. Tack alla och envar, för email, för facebookkommentarer och telefonsamtal - tack! Tack livet for Dino.

Dino - när han äntligen var frisk nog att få sova i mitt rum.

Teckning till min & Dinos favoritsjuksköterska.

Avskedsbrev & teckning till alla personalen på avdelningen.


Babushka till vår favoritbarnmorska.

Dino - fortfarande med tuben i näsan men på bättringsvägen.

Jesses bror med familj var på besök och jag träffade dom för en snabb fika innan dom åkte hem. Här är Ethan och Alannas döttrar Camryn & Josie.

Max på besök.

Avdelningen & korridoren.






Så - ännu en erfarenhet rikare i livet. Jag har haft otroligt mycket stöd. Min barnmorska ringde Jesse för att se hur det var med DIno och mig, min läkare ringde mig & mailade. Det är underbart att känna så mycket stöd och support. Nu är det dags att leva igen & leka. Behålla erfarenheten & gå vidare framåt.

Lisa

6 comments:

lindamagnus said...

Å så fint... Längtar efter dig och er allihop.

Kinga said...

Håller med Linda! Du skriver så fint, du är en fin mamma! Sönt att ni är hemma och lever LIVET igen! Kramisar

Ulla o Curt said...

Så fint skrivit och så underbart att allt börjar bli som vanligt igen. Det är som du säger Lisa man blir så tacksam när allt vänder och går bra. Vi är också så glada att du och lille Dino är tillbaka igen. Kramar till hela familjen

Cecilia said...

Fint skrivet och en påminnelse om hur skört allt är - det är lätt att ta saker och ting för givet. Härligt att att det gått bra och att ni faktiskt fick och får så fint stöd - det är inte alltid det är på det viset heller.
Många glada och varma kramar
Cecilia

Eva Götharson said...

Så fint skrivet och jag känner väl igen mig från när jag låg inne med Lovisa, då tre veckor. Fast man behöver ständigt påminnas! Livet är så skört och det gäller att ta tillvara på varje stund tillsammans!

Kramar

Bromans i BA said...

ÄLSKLING! åh jag vill krama dig så länge och hårt att du nästan ska gå sönder. Och lilla sötnosDino, nu är det, som du sa, tid för lek och njutning.
Puss!