Wednesday, August 16, 2006

Man blir alldeles bubbligt glad i magen

Idag var min mail bara fylld av glada roliga overraskande nyheter & jag har verkligen en alladeles ypperligt bra dag!

Borjade dagen med en promenad ner langs Forester Road langs den "stora" vagen (grusvagen som gar utanfor huset, Linda och Magnus vet vilken jag menar) och sen langsmed floden. Det var jattefint! Tyvarr ska dom plantera skog dar nu men an sa lange ar det fina oppna betesmarker och inga raka linjer med trad.

Sen har jag varit hos doktor Gretchen och hon sa att allt var bra med grabben. Hans lilla hjarta banakde pa emd 138 slag i minuten och det okade nar jag skrattade. Jag tar det som ett tecken pa att han gillar det. Dom kollade till mig ocksa och blodtrycket vart bra. Sen fick jag slurpa i mig en supersot dryck for att en timme senare ta ett blodprov och testa sa att jag inte har graviditetsdiabetes.

Efter det vandrade jag till biblioteket i och med att jag har en ide om att bli Scottsdale egna lilla sagotant - dvs lasa sagor till barn pa biblioteket som ett volontarjobb. Bibliotikarien blev eld och lagor over iden och jatteglad att jag tog initiativet for hon sa att det var svart att fa volontararbetare. Jag tror det kan vara kul att vara sagotant nu en liten period innan killlen kommer.

Sen i alla fall nar jag kommer hem och oppnar mailen finns det bild pa Mia, Henke & lilla Amanda som Lotta skickat och fantastisk bild pa sdet lilla stickade som bara ser fantastiskt ut. Mail fran Cecilia OCH Helene.. Och haromdagen fick jag ett superlangt mail av pappan min ocksa!

Vad kan jag saga mer an att man bara blir sa himla himla glad i magen !!! Maste kolla till lejongrytet idag ocksa.

Och fresten, lilla Anna, sa otroligt roligt att se lilla Anna Olsberg.... nej vanta nu, Tuneskog pa bild fran brolllopet. Hur fin som helst.

Hoppas ni har det riktigt gottegott darhemma!

Kramen Lisa

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Lisa Ulrica said...

cc