Sunday, September 10, 2006

Idag kom varen till Tasmanien!





Om man star under det blomstrande "wattel"-tradet i tradgarden later det som om man star i en mitt i en bikupa. Blommorna blomstrar men det ar nog bara lite "aprilvader" for an kan vi nog forvanta oss lite fler frostnatter innan det riktiga vartecknet sticker ut sitt fula lilla tryne - JAPP, tigerormen ar tyvarr det basta beviset pa att det verkligen ar var!

I vilket fall, som ni kan se ar byggandet i full gang och vaggarna pa overvaningen dar Jesse, mitt och lillkillens rum ska vara borjar bli klara. Efter manga diskussioner om fonster hit och dit har vi hittat en losning som alla ar nojda med aven om det ett tag kandes som "ju fler kockar".....

Sjalv planerar jag infor sagolasningen pa onsdag. Ska plocka ihop lite mjukisdjur tror jag och ta med mig, lite smatt & gott!

Annars hander det inte sa mycket fast massor pa samma gang. Kim haller pa att inreda Jesses lillebror Bens rum till ett fint gastrum istallet for det gamla pojkrummet med surfaffisher pa vaggarna. Tanken ar att hennes syster som sags ska komma hit till jul och brollop ska bo darinne. Pappan & Lottan far bo inne hos oss.... Tank att det ar inte alltfor langt bort nu! Wow! SKa bli hur kul som helst!

Ha det gott allihop!

Solvarma kramar Lisa

2 comments:

Per och Lotta said...

Om du visste vad vi längtar efter er och att få "flytta in" i ert nya hus! Det ser så jättefint ut. Synd bara att du skulle nämna tigerormarna, dom hade jag förträngt. Snälla Lisa, se till att dom har gömt sig långt nere i nå´n håla tills vi kommer....//Lottan

Lisa Ulrica said...

Och vi laaaaaangtar tills ni kommer hit, VERKLIGEN! Da ska slottet sta fardigt & julmyset vara i full gang. Det ar verkligen jattesnart, HURRA!

Och sjalvklart ska jag skramma bort alla ormar tills du kommer.