Monday, September 18, 2006

Lyckligaste killen & tjejen i kvarteret








Ni kan ju sjalva se vad som gor killen den lyckligaste killen i kvarteret, och tjejen, hon ar glad for antligen, antligen har konceptet med fika slagit igenom med full kraft. Nastan varje dag klockan elva har vi 11-kaffe ute pa grasterassen allihop tillsammans.... kanns lite idylliskt svenskt!

Sen har vi ju da den roda klanningen ocksa. Och vad kan man bli annat an glad nar man ser ut som en liten "barbapappa"-mamma med bulan stolt utputandes i en rod liten klanning. Sen kan jag aven meddela att en annu viktigare klanning har blivit inhandlad pa en MARKNAD! Kan sjalvklart inte knysta for mycket om detta underverket men for den som inte kommer komma hit kan alltid forsoka flirta till sig en bild via mailen. Jag ar mycket nojd for det ar en valdigt speciell och unik klanning.... som behover kemtvattas for att vara i sin fulla glans men det gar ju ordna. Ringarna ar ocksa levererade och dom ar sa fina att jag bara vill ha min pa mig med en endaste gang.

Annars haller vi alla pa med vara olika projekt runt, i och ikring huset. Pa onsdag ar det dags for min andra sagostund sa det ska bli spannande att se om nagra av barnen fran forra veckan kommer igen eller inte.

Vadret ar som ni kan se pa bilderna kanon... tyvarr innbar detta att den forsta tigerormen denna sommaren var pa plats pa morgonpromenaden, liggandes solandes och ovillig att flytta pa sig men jag LOVAR Lotta, vi ska saga till dom att flytta tills du kommer hit.

STORA manga kramar till er alla! Speciella kramar till Leo & hans supersnygga mamma & inte helt osnygga pappa ocksa saklart. Och till min pappa - Skalle-Per och hans finfina Lotta. Och Mia & Amanda, Tage och Henke. Sara & Freddan, Mia & Daniel, Lotta, Kalle, Gustaf, Eva och hela familjen Gotharsson och listan kan saklart bli hur lang som helst.... Och Jo & Henke, Jocke, Jakob & Ami.... och alla helt enkelt. Lindblommorna ocksa, allihop, massa pussar till er!


Ha det gott, ro om er & ha det bra! Vi hors!

5 comments:

Anonymous said...

Vilken fin mage du har, blir nästan lite avundsjuk!
Jag tror att motorcykeln kommer att vara lite stor för lillkillen när han kommer, men det verkar som om hans pappa kan underhålla den så länge :)

Många kramar från
Mia, Henke och Amanda

Per och Lotta said...

Lisa, du får inte gå barfota i gräset!!! Tänk om det kommer en så´n där hemsking ringlande. Ni borde gå i gummistövlar allihop!
...och så kallar man inte sin pappa för Skalle-Per - det kan knäcka hans självförtroende.....fast det tror jag förresten inte alls när jag tänker efter..
Ni ser ut att ha det jättehärligt. Bra att ni infört elva-kaffe, då kommer vi att känna oss som hemma. Fast, det är klart, när vi är utomlands brukar det bli elva-öl i stället...Kram//Lotta

Eva Götharson said...

Så fin du är i din röda klänningen och goa magen. Och att Jesse i är nöjd kan jag förstå. Det är något med pojkar och deras leksaker :-)

Och nu "flört,flört, blink, blink" Jag vill väldigt gärna se bild på din klänning!!!

Många kramar

Eva

Lisa Ulrica said...

Man kan trippa lite latt pa ta bara man ar forsiktig och man spanar ganska latt in en tigerorm i och med att - hua! vet inte om jag ska beratta - dom oftast ar ganska stora och svarta!
Jag ska se vad vi kan astadkomma med elva-olen. Jag vet att Kim ar mer utav en gin tonic madam och Peter lutar mest at vin MEN jag tror ni har stort hopp i Jesse nar det galler en olfika mitt pa dagen i solskenet.
Flirtande kan hjalpa.... bilder kan mahanda dimpa ner i mailen nar som helst, Eva!
Motorcykeln ar Jesses nya karlek saklart... och jag undrar om denna kommer kunna sta sig tills lillkillen blir stor nog att kora den. Vi har i vart fall fatt aka med en gang darbak och det var spannande. Har aldrig akt bak forut!

Jo. said...

Puss puss puss puss puss puss pus puss!!!!!!